Sztárok lettek a leporolt drótszamarak

24 nov. 2013 Benedek Bálint

Gazelle, Sparta, Viktória, Csepel és Tanya Bike. A Kanizsai Oldtimer Kerékpár Szövetség veterán gépparkjának egyelőre csak néhány darabja gyűlt össze.

drotszamar1Az újonnan alakult klub tagjai remélik, hogy – kezdeményezésüknek hála – egyre többen fújják le a port a pincében, tárolóban és padláson árválkodó múlt századi kétkerekűjükről.

– Egy rekesz pezsgőben fogadtam egyik barátommal, hogy bokáig érő hózentrógeres nadrágban, kárókockás zokniban, bőrcipőben, amolyan korabeli kerékpáros szerelésben régi biciklivel lekerekezem az Erzsébet térre a sörfesztiválra – fogalmazott Dene Tibor, a KOKSZ elnöke.

– Azt gondolta, nem leszek elég bátor, de tévedett, sőt néhány ismerősöm is velem tartott, és városszerte fényképeztek bennünket: sztárok lettünk. A Centrál Hotel előtt letámasztottuk a bringákat, s a járókelők úgy nézegették a vasakat, mintha legalábbis a mozivászonról tekertünk volna le. A csodálatos épülettel együtt fotózták azokat, tehát a rögtönzött flashmobra mindenki ráharapott.

Álmukban sem számítottak ekkora elismerésre a klub tagjai, s mint azt Dene Tibor elmondta: az első, szinte isteni sugallatot a megújult Erzsébet térre került Velocipéd ivókút adta, ám ekkor még a megvalósítás messze volt.

– Ha nem nyerem meg a pezsgőket, akkor is megszerveztük volna a szövetséget, ám elképzelhető, hogy nem durrant volna ekkorát – vélekedett Dene Tibor. – Szeretnénk a kanizsai biciklis múltat, a sport szeretetét az aktív szórakozással ötvözni és a jelen értékeivel összekapcsolni. Kevesen tudják, de Nagykanizsának a gólyalábazás mellett a kerékpározás terén is komoly múltja van, egykor több bicikliversenyt rendeztek a városban.

A KOKSZ vidám társasága valóban komolyan gondolja, s viszonylag rövid idő alatt 20 fős csapatot toboroztak, akik lefújták a port a nagypapa drótszamaráról, és csatlakoztak a szövetséghez.

drotszamar2– Az a szenzációs, hogy olyan régi, értékes kerékpárok kerülnek elő sufniból, padlásról, pajtából és pincéből, amikről azt gondoltuk, hogy évekkel ezelőtt a vastelepen végezték – vette át a szót Rajnai Sándor alapító tag. – A holland Gazelle vagy épp a Sparta már a megjelenésével tiszteletet parancsol, de a második világháborúban szolgáló német Viktória, a különféle évjáratú Csepelek szintén kiválóan összeszerelt kétkerekűek. Nem is beszélve az 1938-as Weiss Manfréd Acél- és Fémművekben készült példányról, mely az akkori állapotban, de működőképesen került hozzánk.

Rajnai Sándor szerint a készlet érdekes darabja egy pink színűre lefújt Csepel, s egy jó öreg Tanya Bike, mely valószínűleg szintén a magyar gyár remekműve. Ezeken kívül tavaszra három tandemet is felújítanak, így akár családokat is szívesen várnak.

Rajnai Sándor egy 43 éves Sparta nyergében ül, s az a hétköznapokban is állandó partnere, mint mondta: ezek a bringák a mai utakon is ugyanúgy feltalálják magukat.

– Kalocsán fiatalok a mai napig építenek velocipédet egyedi megrendelésre, a terveink szerint jövőre a KOKSZ is „befizetne” egy ilyen különleges példányra – így Rajnai Sándor. – A helyszínen a srácok mindenkit megtanítanak, hogyan kell ügyesen felülni az érdekes megjelenésű biciklire. Ez egy cseppet sem zavar bennünket, szeretjük a kihívásokat, így szívesen beparkolnánk a következő évi sörfesztiválon az ivókút mellé. Az egyenruhánk elkészült, várjuk az újabb tagok jelentkezését, hisz szeretnénk, ha nyáron a különféle hazai és külföldi oldtimer találkozókon népes nagykanizsai csapat mutatkozhatna be.

Forrás: zaol.hu 

Ezek is érdekelhetnek

Sokszinűvidék.hu - Ahol a jó élet lakik - 2015

 

Kiemeltek