Népszerűvé vált a kisvasutak különleges világa

13 szept. 2012 Administrator

kisvasut1Sikeresnek értékelte a Magyar Turizmus Zrt. és a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) Zrt. a „Kisvasútra fel!” elnevezésű, még tavasszal indított kampányát.

A kampány elsődleges célja az érdeklődők bevezetése volt a magyar kisvasutak különleges világába, emellett fel akarták hívni a figyelmet Magyarország azon természeti értékeire, amelyek a keskeny nyomtávú vasutakkal egyedülálló módon fedezhetők fel.

A tanösvények és kisvasutak népszerűsítését szolgáló akció megvalósulásához az állami erdőgazdaságok az elmúlt két évben saját és támogatási forrásokból összesen 3,8 milliárd forintnyi fejlesztéssel járultak hozzá.

A  kampány őszi állomását a napokban Királyréten tartották „Kisvasutak Napja a Börzsönyben” címmel. A program kapcsán mintegy 3000 látogató kereste fel Királyrétet, ahová a legtöbben az Ipolyerdő Zrt. által üzemeltett kisvasúttal érkeztek Kismaros állomásról.
A vasút szerelmesei megtekinthették a kisvasút-kiállítást, amely Magyarország kisvasútjait mutatta be, vagy kipróbálhatták saját erejüket a Hajtánypályán. Sétálás közben a turisztikai régiók sátrainál hasznos információkat, belföldi úti tippeket, turisztikai kiadványokat gyűjthettek be az érdeklődők.

kisvasut2A Börzsöny élővilágával, az őszi erdő szépségével találkozhatott az, aki vállalkozott az élményösvény bejárására, amelyen interaktív játékok színesítették a programot. Az Ipolyerdő Zrt. fiatal szakemberei vezették be a gubacstinta-készítés rejtelmeibe az érdeklődőket, vagy íjászkodni tanították a gyerekeket. A kézműveskedni vágyók készíthettek csuhébabát, bőr karkötőt, sőt még a kovácsműhelynél is szorgoskodhattak. A látogatókat a nap végén a Kismaros felé közlekedő kisvonat szállította vissza a városba.

A kampány tavaszi ciklusában előbb fővárosi és vidéki játszóházakban népszerűsítette a kisvasutakat a Magyar Turizmus Zrt., 53 helyszínen, a programokat csaknem 80 ezren látogatták meg. Az általános iskolai osztályok számára internetes kvízjáték készült, amelyen háromfordulós versenyben 980 osztály vett részt, a három nyertes osztály nyáron és a tanév elején meg is kezdte erdészeti erdei iskolás pihenését kisvasutazással.

Szeptember 8-án - a kampány országos jellegét hangsúlyozva - átadták az újjáépített Lajosháza-Szalajkaház szakaszt, amelyen a továbbiakban menetrend szerinti járatok biztosítják a Mátra mint turisztikai úti cél kisvasutas megismerésének lehetőségét - tájékoztatott az MTI.

Fotó: Hívert Gábor

Ezek is érdekelhetnek

Sokszinűvidék.hu - Ahol a jó élet lakik - 2015

 

Kiemeltek