Egyre többen kelnek útra belföldön

19 márc. 2013 Administrator

balatonprojekt3Egy új felmérés szerint kedveltek a belföldi úti célok, sokan pihennek határainkon belül. A népszerűségben a Balaton turisztikai régió vezeti a sort.

A Magyar Turizmus (MT) Zrt. megbízásából készült felmérés szerint 2011 decembere és 2012 decembere között a magyar háztartások 63,1 százaléka vett részt többnapos utazáson, amelyek során a legnagyobb arányban belföldi úti célokat kerestek fel. A belföldön (is) utazók aránya elérte a 86,3 százalékot.

 Az MT megbízásából kétévente készül reprezentatív felmérés a magyarok utazási szokásairól. A 2012 decemberében lezajlott legfrissebb kutatás három témakörre fókuszált: a vizsgálatot megelőző 12 hónap egynapos utazásaira, a többnapos utazásokra és a főutazásokra

 Belföldi utazáson a megkérdezett háztartások 54,4 százaléka vett részt, a vizsgált időszakban átlagosan 3,65 alkalommal.  Belföldön az 1-3 éjszakás utazások a leggyakoribbak (a belföldi utazások 69,3 százaléka). A belföldi utazások negyede (25,1 százalék) a Balaton turisztikai régióba irányult. A Budapest-Közép-Dunavidék turisztikai régió az utazások 19,3 százalékának volt célterülete, a harmadik legnépszerűbb régió a Nyugat-Dunántúl volt (18,6 százalék).

videkinyaralas3A belföldi utazások legnagyobb arányban (38,9 százalék) a július-augusztusi főszezonra estek. A rövidebb (1-3 éjszakás) utazások esetében a nyár mellett a májusnak és az őszi időszaknak is fontos szerep jutott. A hosszú hétvégék szerepe különösen márciusban és októberben volt jelentős.

A Balaton és a Tisza-tó esetében a vízparti utazás, üdülés motiváció dominált, a többi régió esetében a rokonok és ismerősök meglátogatása volt az elsődleges cél. Az egészségturizmus (wellness és gyógykezelés) motivációt összesen 11,7 százalék említette az utazás legfontosabb indokaként. A belföldi utazások 65,3 százalékában ingyenes szállást vettek igénybe a megkérdezett háztartások, a fizetős szálláshelyek közül a szállodák a legnépszerűbbek.

Jelentős a korábbi élmények szerepe: a belföldi úti cél iránti érdeklődést - összhangban a fő motivációval - elsősorban a rokonoktól, barátoktól kapott meghívás (52,5 százalék) keltette fel. Emellett jelentős a saját korábbi élmények és ismerősök ajánlásának szerepe (41,9, illetve 25 százalék). A válaszadók több mint negyedének (28,2 százalék) az interneten talált információk keltették fel érdeklődését.

egeszsegturizmus2Többnapos külföldi utazáson a megkérdezett háztartások 24,7 százaléka vett részt 2011. december és 2012. november között. A külföldi utazások 15,4 százalékának Ausztria volt az úti célja. Romániába a külföldi utazások 13,9, Olaszországba 10,8 százaléka irányult. Az utazások 8,8 százaléka volt Európán kívüli.  A külföldi utazások 56,6 százaléka 4-7 éjszakás, 19,6 százaléka 1-3 éjszakás volt. Egyhetesnél hosszabb a külföldi utazások 23,9, ezen belül kéthetesnél hosszabb 6,2 százaléka volt.

Egynapos utazáson a magyar háztartások 73,3 százaléka vett részt 2011. november és 2012. december között, belföldin a megkérdezett háztartások 72,6, külföldin a megkérdezett háztartások 11,5 százaléka járt. A belföldi főutazás egy napra jutó átlagos költése fejenként 5288, a külföldié 11 030 forint, míg a belföldi egynapos utazások esetében 3663, a külföldieknél 15 038 forint volt. Többnapos belföldi utazásra fejenként 3928, többnapos külföldi útra fejenként 9807 forintot költöttek az utazók – írta az MTI.

Ezek is érdekelhetnek

Sokszinűvidék.hu - Ahol a jó élet lakik - 2015

 

Kiemeltek