Egyre népszerűbb az internetes szállásfoglalás
Közel duplájára emelkedett 2012-ben a Szallas.hu portálon keresztül foglalt szállások összértéke és az oldalon megjelenő aktív szálláshelyek száma is.
A Szallas.hu 6,4 milliárd forintnyi szálláshelyet közvetített tavaly, a felületen megjelenő szálláshelyek száma pedig meghaladta a tízezret 2013. január 1-jére. A növekedésben a folyamatos fejlesztések mellett a rekordszámú hosszú hétvége is közrejátszott.
A portál tavaly elindította a Szallas.hu külföldieknek szánt verzióit, és kibővítette a „kuponos” ajánlatokat kínáló SzallasGuru.hu-t. A megnövekedett igények kiszolgálása érdekében a portál csapata 14-ről 48 főre bővült, és az angol és német mellett már lengyel, horvát, szlovák, román és orosz nyelvű ügyfélszolgálattal is segíti a Magyarországon szállást kereső külföldieket.
A közlemény szerint az online szállásfoglalás területén Magyarországon is egyre jellemzőbb a közösségi funkciók kiaknázása. A Szallas.hu-n már több mint százezer értékelés szerepel, ami jelzi, hogy a portál felhasználói egyre aktívabban használják a véleménynyilvánítási lehetőségeket. Az oldalnak a Facebookon már több mint 400 ezer követője van. Annak érdekében, hogy ennek a közösségnek a figyelmét fenntartsák, csak tavaly 9 alkalmazást készített a portál, és ugyancsak tavaly elindította mobil alkalmazását, amellyel az okostelefonon internetező szálláskeresőket igyekszik elérni.
A portál a Szallas.hu Kft-é, amelynek tulajdonosa 25-25 százalékban Dorcsinecz József és Varga Zoltán, az oldal alapítói, és 50 százalékban a Sanoma Media Budapest Zrt.. A kft. gazdálkodási adatairól nem kívántak tájékoztatást adni, a cég árbevételére irányadó szám lehet, hogy a honlapon szereplő tájékoztatás szerint a közvetítésért 8-12 százalék jutalékot számítanak fel, vagyis az meghaladhatja a félmilliárd forintot – írta az MTI.