Utazó hungarikum: agárdi pálinka az Egyesült Államokban

07 okt. 2013 Administrator

Október végétől megkezdődik az Agárdi Pálinkafőzde barack- és szőlőpálinka termékeinek értékesítése a tengerentúlon, New York és New Jersey államban.

boldogkovaralja2Az első szállítmány Agárdi Prémium barack- és Irsai Olivér szőlőpálinkák már úton vannak a keleti part felé. A jövőben a prémium termékcsalád szilvapálinkájával is bővül a kínálat.

Az amerikai disztribúciós partner első ütemben a New York-i éttermek és italkereskedések számára értékesíti a pálinkákat. Az előrejelzések alapján élénk az érdeklődés az eredetvédett hungarikum iránt.

Az Egyesült Államok piacára való belépéshez nagyon szigorú minőségi paramétereknek kellett megfelelniük a termékeknek, és az európai gyakorlattal ellentétben szükség van forgalomba hozatali engedélyre.

Az erős piacvédelemnek köszönhetően az engedélyt öt évre adják ki, ezen felül minden államnak más a szabályozás. A pálinkák az amerikai igényekhez igazított címkével kerülnek az üzletekbe.

A piaci trendek alapján az látszik, hogy a pálinka továbbra is nagyon népszerű termék, de az illegális piac is egyre erősebb, ami az otthoni főzés, illetve a bérfőzetés egyik negatív következménye. A legális piacon is egyre több szereplő jelenik meg, ennek ellenére növekvő árbevételre számít az Agárdi Pálinkafőzde. Egyrészt az idei  jó termésnek köszönhetően, másrészt aktívabb lett az értékesítés is - tette hozzá.

agardipalinkaEddig csupán az árbevétel egy-két százaléka származott az exportból, és ahhoz, hogy külföldön is kelendő legyen a termék, olyan disztribútorra van szükség, aki nemcsak a forgalmazást, hanem a márkaépítést is vállalja. Az Egyesült Államokban sikerült találni egy olyan, magyar származású partnert, akinek saját disztribúciós cége van, és kiterjedt kapcsolatrendszerrel rendelkezik. Így az Egyesült Államokban éttermi és kiskereskedelmi promóciók, termékkóstoltatások lesznek, illetve online marketing kampányt tervez az Agárdi Pálinkafőzde a disztribúciós partnerrel együttműködésben.

A cég jelenleg egy nagy volumenű, százmillió forintot meghaladó  beruházás előtt áll, amit részben pályázati forrásból, részben saját erőből finanszíroznak. A beruházás célja a kapacitásbővítés, valamint a termékskála kiszélesítése új, nem-alkoholos, gyümölcsalapú termékekkel – írta az MTI.

Ezek is érdekelhetnek

Sokszinűvidék.hu - Ahol a jó élet lakik - 2015

 

Kiemeltek