Sláger a magyar gyümölcs és zöldség Németországban
Jó volt a fogadtatása a magyar termelőknek a zöldség-gyümölcs ágazat világszerte legnagyobb szakmai rendezvényén, a ma záruló berlini Fruit Logisticán.
Mártonffy Béla mondta a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (FruitVeB) elnökeaz MTI-nek elmondta: a szervezet célja az idén indult hétéves uniós költségvetési ciklusban az átlagos éves termésmennyiség emelése 1 millió tonnával 3,5 millió tonnára. A zöldség-gyümölcs ágazat munkaigényéből fakadóan ezzel 100 ezer új munkahely jöhet létre.
A cél eléréséhez fontos, hogy a termelők jelen legyenek az export további növeléséhez lehetőségeket kínáló szakmai fórumokon, így a Fruit Logisticán is. A berlini vásár jelentősége nagy, mivel Németország a magyar zöldség-gyülmölcs ágazat termékeinek első számú felvevőpiaca, a kivitel nagyjából negyede a német piacra irányul. Tavaly az előzetes becslések szerint 75-80 millió euró értékben exportáltak a magyar zöldség-gyümölcs termelők Németországba, míg az ágazat teljes kivitele 350 millió euró értékű lehetett.
Az elmúlt évek nemzetközi értékesítési tendenciái alapján a német fogyasztók szeretik a magyar zöldséget és gyümölcsöt, valamint ezekből készült termékeket, így Magyarország számára kedvező lehetőség kínálkozik, hogy a jövőben bővítse a Németországba irányuló zöldség-gyümölcstermékek körét és mennyiségét. A legnépszerűbb termékek a csonthéjasok, a diófélék, a dinnye és a fagyasztott gyümölcsök.
A Fruit Logistica magyar nemzeti standján az idén 15 cég vett részt, köztük több termelői szervezet, amelyek több ezer termelőt képviseltek. A mostani kiállításon 84 országból csaknem 2600 kiállító mutatkozott be – írta az MTI.