Minél idősebb a fogyasztó, annál több vörösbort iszik

03 jan. 2014 Administrator

Manapság már a magyarok csupán tíz százaléka sorolja magát a naponta rendszeresen bort fogyasztók körébe, míg tíz éve ez az arány 19,1 százalékos volt. 

borverseny2A Varga Pincészet legfrissebb felmérése szerint ugyanakkor a heti rendszerességgel ivók aránya egyik évtized alatt lényegében nem változott, 30 százalék körüli. A 2013. decemberében végzett kutatás során 1300, 21 évnél idősebb borfogyasztót kérdeztek meg arról, mikor és milyen borokat ittak 2013 hétköznapjain.  

A kutatás szerint minél idősebb a fogyasztó, annál több vörösbort iszik. A 60 évnél idősebbek 60 százaléka elsősorban a vörösbort kedveli, míg a 30 évnél fiatalabbaknál ez az arány csak 40 százalék. A fiatalok több rozét és illatos fehérbort fogyasztanak.

A felmérésből az is kitűnt, hogy borivó magyarok 60 százaléka fehér és rozé borral ünnepelt karácsonykor, a legtöbben friss illatos fehér bort választották. A borválasztást erősen befolyásolta, hogy a szenteste tradicionális fogásai halételek.

borverseny1A kutatás szerint a magyar háztartások 38 százalékában a nők döntötték el, hogy milyen bor került a karácsonyi menü mellé. A Varga Pincészet korábbi kutatása szerint: 10-15 évvel ezelőtt a palackos borfogyasztás jobban kötődött az ünnepekhez, mint napjainkban. Mára azonban a borfogyasztás egyre inkább a mindennapi élet részévé vált. Az utóbbi években körülbelül 20 százalékkal haladja meg az ünnepi időszaki értékesítés egy átlagos hónap forgalmát – írta az MTI.

Ezek is érdekelhetnek

Sokszinűvidék.hu - Ahol a jó élet lakik - 2015

 

Kiemeltek