Mennyit költünk karácsonyi édességekre?
Tavaly 10,2 milliárd forintot fordítottak a hazai fogyasztók karácsonyi édességekre, és várhatóan ebben az esztendőben ezen a szinten marad a költés.
A GfK Hungária Piackutató Intézet szerint már novemberben megkezdődik a szezon a karácsonyi édességek piacán. A GfK által huszadik éve készített Háztartáspanel adatai szerint az üreges csokoládéfigurákból és Mikulás-csomagokból ebben a hónapban értékesítik az összes mennyiség nagyjából felét, a másik felét pedig december első napjaiban.
A magyar háztartások egyharmada vesz csokoládé télapót vagy más, az ünnephez kapcsolódó figurát, illetve készen árult Mikulás-csomagot. Akik azonban vásárolnak, többet is vesznek egyszerre, alkalmanként átlagosan öt darab kerül a kosárba. Az év utolsó két hónapjában pedig egy vásárló háztartás átlagosan kilenc csokoládéfigurát vesz meg.
Nagyjából fele-fele arányban osztoznak a forgalmon a jól ismert márkák és a fele annyiba kerülő ismeretlenek, a kereskedelmi láncok saját márkás termékei viszont alig fogynak.
A szaloncukrok esetében egyértelműen az év utolsó hónapja a legfontosabb. Novemberben még csak az összes megvásárolt mennyiség egynegyede-egyötöde fogy el.
A GfK adatai szerint 2010-hez képest 2011-ben kevesebbet költöttek szaloncukorra a családok. Egyrészt kisebb mennyiséget, családonként körülbelül 2,5 kilogrammot vásároltak, másrészt megnőtt a lényegesen olcsóbb, kimért termékek aránya.
A legnépszerűbb továbbra is a tradicionális, zselés íz, de kedvelt a karamellás, a kókuszos és a marcipános szaloncukor is.
A bonbonokból az év utolsó két hónapjában fogy el a teljes éves mennyiség 18 százaléka, ami igen jelentős, összevetve a szintén szezonnak számító húsvéttal, amikor az összes bonbon 8-9 százalékát, és Valentin nappal, amikor a bonbonok 7 százalékát veszik meg a fogyasztók - közölte a GfK.
Decemberben az ünnepek közeledtével a háztartások 20 százaléka, minden ötödik magyar család vásárol valamilyen pralinét - írta az MTI.