Magyar borsó német és francia asztalokon

14 ápr. 2013 Barta Zsolt

borsoÉvente több mint kilencven millió, Kecskeméten gyártott borsó- és csemegekukorica-konzerv kerül kil a nyugati piacokra a Kecskeméti Konzerv Kft.-től.

Az egykor híres hazai konzervipar korábbi jó nevű gyárai mára eltűntek, átalakultak vagy más hazai vállalatok léptek a helyükre átvéve a piacaikat. A Kecskeméti Konzerv Kft.-t 2005-ben olyan üzletemberek hozták létre, akik hittek abban, hogy a hazai konzerviparnak van jövője. Akik vallották, hogy Nyugat-Európában azok a cégek tudnak piacot szerezni, amelyek egy-egy ipari növény feldolgozására specializálódnak. A kilenc éve alapított vállalkozás a borsó és a csemegekukorica feldolgozására szakosodott, s ma már piacvezető a hasonló profilú magyar tulajdonú cégek között – mondja dr. Ábrahám Tibor gyárigazgató. A társaság, mely főként a német és a francia piacokon értékesít, idehaza kiterjedt beszállítói háttérrel rendelkezik. A vetőmagot a kft. biztosítja a termelőknek, mert csak jó minőségű alapanyagból lehet jó termésre számítani, hangsúlyozza a gyárigazgató. A szezon heteiben, naponta háromszáz tonnányi borsót, míg csemegekukoricából ezer tonnát képesek fogadni a hetven hazai mezőgazdasági partnerüktől. Ilyen specializáció mellett lehet piac-, illetve fejlődőképes a cég, hangsúlyozza a gyárigazgató.

kukoricaA vállalat a minőségre nagy súlyt fektet, már korábban megkapta a német szabványon alapuló IFS minősítési rendszert, s most a BRC angol szabvány megszerzésére pályázik. De minden olyan cég – például Rewe, Aldi –, amelyhez szállítanak, évente ellenőrzi a gyártás folyamatát. Ahhoz, hogy a nagynevű európai kiskereskedelmi láncok beszállítói maradhassanak, a gyárnak folyamatosan fejlesztenie kell. Jelenleg közel egymilliárdos beruházással újul meg a gyártórendszerük, melynek csak nem negyven százaléka pályázati támogatás.  – Olyan mintaüzemet hozunk létre, amely megfelel a legmagasabb minőségi gyártási elvárásoknak – hangsúlyozza a gyárigazgató.

- Bár a termékek 95 százalékát exportálják, a magyar vevő három ismert kiskereskedelmi bolthálózatban megvásárolhatja a kecskeméti borsót vagy kukoricát – mondja Kovács János ügyvezető, gazdasági igazgató. – Azonban nem biztos, hogy tudják miszerint magyar alapanyagból, magyar gyárban, magyar szakemberek gyártják a terméket, mert a partnerek saját márkás termékként árusítják a hazai árut. Ahhoz, hogy önálló márkás termékkel álljon elő a kecskeméti vállalat, sok száz millió forintot kellene reklámra költenie, de erre ma még nincs lehetőség – hangsúlyozza az ügyvezető.

Kovács János az idei tervekről elmondta: a cég mintegy öt százalékos termék volumennövekedést tervez. Az erősödő euró versenyképesebbé teszi a kecskeméti vállalkozást, mert a költségeknek csak a fele keletkezik forintban, miközben a bevételek csaknem egésze az uniós valutából származik.

Forrás: baon.hu

Ezek is érdekelhetnek

Sokszinűvidék.hu - Ahol a jó élet lakik - 2015

 

Kiemeltek