Közpénz nélkül is megy: vállalkozások dobták össze a pénzt a Balaton-reklámra
Hévízt felfedezték az oroszok, de ki jön az idén a „közvetlen” Balaton-partra? S ki, és mit tesz ezért? Miből, mennyiből fejlődhet az idén a turizmus?
Az előkészületek idejét éli a régió, mialatt Siófok például sorra végez előkelő, vagy éppen első helyen a statisztikákban, mert soha nem látott számú télvízi vendég látogatja wellness-szállodáit. A balatoni idegenforgalom persze továbbra is a nyári szezonon áll vagy bukik, s hagyományosan a tavaszhírnök Utazás Kiállítás ennek az egyik megalapozója.
Tavaly Balatonszemesen határozottan foglalt állást a képviselő-testület: a kiállítási turistacsalogatás felett eljárt az idő, az interneté a jövő. Az idén tartják is magukat a szemesiek ehhez és nem is – derül ki Takács József polgármester szavaiból. – Kiadványainkból a határokon túlra is jut, s természetesen az internetet sem hanyagoljuk el, de az idén az Utazás Kiállítást sem hagyjuk ki – így a településvezető. – Minden lehetőséget meg kell ragadnunk ahhoz, hogy jövő ilyenkor is elmondhassuk, amit most: ismét csak növelni tudtuk a vendégéjszakák számát. Tavaly már 130 ezer fölé emelkedett ez, ami közel ötmillió forintos többletbevételt jelent Balatonszemesnek a 2011-es esztendőhöz képest. Több mint ezer fővel nőtt 2012-ben a községünkbe látogató turisták száma. És ezek csak azok a vendégek, akiket ugye regisztráltak a szálláshelykiadók; a kúrtaxa-beszedés hatékonyságának a növelése érdekében mi is folyamatosan törjük a fejünket...
Balatonszemes az idén a földvári székhelyű kistérségi TDM-szervezet közös standján jelenik majd meg fővárosi turisztikai vásáron, méghozzá kifejezetten hangsúlyosan, ehhez ragaszkodnak – tájékoztat Takács József. Elvégre a település a múlt év végén négymillió forinttal járult hozzá a TDM-pályázat önerejéhez. A polgármester hozzáteszi, annak érdekében csatlakoztak a pályázathoz, hogy minél több szó essék Szemesről és sok jó program csalogathassa a vendégeket. Takács szerint annál több marketing-tevékenységre van szükség, minél nehezebb a gazdasági helyzet, minél nehezebb a vendéget otthonából kimozdítani.
Vagyis költeni kell a reklámra, nyilván így vélték azok a TDM-tag vállalkozások is, akik tízezer, százezer forintonként adták össze az emlegetett és nyertesnek is bizonyult turizmusfejlesztési célú pályázat önerejét a balatonföldvári önkormányzat támogatása híján. Bár nyugaton már régóta, hazánkban még nemigen működik ez, ami most Balatonföldváron megvalósult: a résztvevő, s a vendégcsalogatás eredményességéből részesedni kívánó szereplők és nem pedig a köz pénze teremti meg az alapokat. A földvári kistérségi turisztikai egyesület ezzel egyúttal a jövőt is kijelölte, legalábbis a maga számára. A város képviselő-testületének legutóbbi ülésén ugyanis Szakács László alpolgármester egyfelől örvendezett, hogy lám, közpénz nélkül is megy ez, másfelől arra hívta fel a figyelmet: ez a jövő útja. (...)
Közben a Magyar Turizmus Zrt. sajátos kampányba fogott: utazásra ösztönző versek és zenei alkotások készülnek egy-egy adott tájegység hangulatát felidézve, a leendő belföldi vendégekre gondolva. Az oroszokat persze nem lehet verssel hazánkba csábítani, ám mivel a szakemberek állítják, hogy az oroszok beutazási kedve fokozatosan nő, ráadásul sokáig is maradnak és sokat is költenek, Hévíz után más, az egészségturizmusra amúgy már ma is felkészült tóparti településen is felfigyelhetnének erre...
Addig is fogjuk föl jó jelnek, hogy a minap Keszthelyen Kardamakisz, a konstantinápolyi patriarchátus metropolitája megáldotta, megszentelte a Balatont. Ezen tehát már nem múlhat...
Forrás: sonline.hu