Kampány kezdődött a magyar dinnye fogyasztásáért
A Vidékfejlesztési Minisztérium és az Agrármarketing Centrum ebben az évben is közösen lép fel a magyar dinnye piaci pozíciójának megerősítéséért.
Ennek keretében Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter és Budai Gyula parlamenti államtitkár az elkövetkező hetekben a nagy áruházláncokba is ellátogat és a hazai dinnyét népszerűsíti.
Budai Gyula pénteken reggel Budapesten, a Kossuth téren a Vidékfejlesztési Minisztérium épületének árkádjai alatt a Vidéki Mustra Termelői Piac rendezvényen kínálta a vásárlóknak az idén is bőséggel termő hazai dinnyét, ezt követően pedig a budaörsi Auchan Áruházban kampányolt a magyar gyümölcs fogyasztása mellett.
A magyar görögdinnye promóciójára az agrártárca tavaly mintegy 20 millió forintot költött. Ebben az évben közel 80 millió forint jut a legnagyobb mennyiségben termesztett hazai zöldségek és gyümölcsök népszerűsítő kampányára, melyből a legjelentősebb tételt a dinnye promóciója kapja.
Jelenleg Magyarországon mintegy 5 ezer hektáron termesztenek dinnyét, átlagosan 150-170 ezer tonna terem, 15 ezren élnek dinnyetermesztésből.
(Forrás:VM Sajtóiroda)