Az Egyesült Államokba is exportálja borait a Pannonhalmi Apátsági Pincészete
Az idén tízéves Pannonhalmi Apátsági Pincészet évente 300 ezer palack bort készít: ezt a mennyiséget legfeljebb még 50 ezer palackkal tudják emelni.
A pincészet működésének kezdete óta jelentősen növelte a szőlő fajtaválasztékot. Jelenleg négy kék- és kilenc fehérszőlő-fajtát termesztenek a visszavásárolt 52 hektáron Pannonhalma környékén.
Az apátsági pincészet borainak exportpiaca Hollandia, Svájc és Németország, továbbá az Egyesült Államok. Az exportot a pincészetet működtető társaság bonyolítja, a piacszerzésért sokat kell tenni. Céljuk, hogy a megtermelt bormennyiség egyharmadát külpiacon értékesítsék. A pincészetben történő értékesítés arányát is tovább szeretnék növelni, ennek a növekvő turizmus miatt van esélye.
A pannonhalmi bencés főapátság a közelmúltban 700 millió forintos turisztikai fejlesztést valósított meg, amelyhez 600 millió forintos támogatást nyert az Európai Uniótól és a magyar államtól. A projekt központi eleme a bazilika belső terének felújítása volt. A rekonstrukciót John Pawson nemzetközi hírű dizájnépítész tervezte meg.
A tavaszi turistaszezontól már az új látogató bejáraton keresztül juthatnak a vendégek a bazilika és a könyvtár épületegyütteséhez. A létesítményt a komplex turisztikai fejlesztés keretében építették, a projekt része volt a tíznyelvű audio guide rendszer bevezetése is.
A pannonhalmi főapátság a vallási és a kultúrtörténeti értékekhez kapcsolódóan többfajta lehetőséget kínál a vendégeknek. Ilyen értelemben a gyógynövénykertet és a pincészetet is turisztikai vonzerőnek tekintik. Ezek a turisztikai elemek egymást erősítik, és hozzájárulnak ahhoz, hogy húsz százalékkal, 120 ezerre növeljék az eddigi éves látogatószámot – írta az MTI.