Amikor az étel házhoz megy: élelmiszerboltok fogtak webáruház üzemeltetésébe

23 febr. 2013 Administrator

webshop-adotippek_infoÉlelmiszerláncok indítanak online bevásárlási szolgáltatást Magyarországon: a CBA kedden, a Tesco jövő hónap végén nyitja megújult webshop áruházát.

A CBA megújult webshop áruháza kedd óta üzemel. Több mint 3000 termékből válogathatnak a vásárlók online. A rendelés leadását követően akár már 48 óra elteltével szállítanak, a szállítási időpontot pedig a vevő választhatja ki a felkínált lehetőségek közül; este is át lehet venni a termékeket. Minden termékkategória megtalálható.

Újdonság, hogy pékárut, tejtermékeket, csomagolt húsokat, zöldséget, gyümölcsöt is lehet rendelni, vagyis friss termékek is a kínálatba kerültek, amit később az igények alapján módosítanak majd.

Egyelőre Budapesten és az agglomerációban lehet házhoz szállítást kérni. A CBA egyik 21. kerületi áruházában helyszíni átvételre is van lehetőség a rendelés leadását követő munkanapon, 12 órától.

cba-reklamipar_huA CBA azzal számol, hogy a webes vásárlás a jövőben folyamatosan erősödni fog, ezért nagy hangsúlyt fordítanak erre a területre.

A Tesco Globál Áruházak Zrt.-nél január közepén indult el az előregisztráció a Tesco Online Bevásárlásra, amelyre a várakozásoknál jóval többen regisztráltak.

Az új szolgáltatás 2013 márciusának végéig beindul. A szolgáltatás keretében mintegy 20 000 termék lesz kapható, házhozszállítást pedig egyelőre Budapesten és környékén terveznek.

webshop-hahonlapkell_huAz Auchan is foglalkozott már az online vásárlás kérdésével, de egyelőre nincs döntés erről, így időpont sem a bevezetésre. Elsősorban a gazdaságos üzemeltetés feltételeit kell megteremteni, és egy ilyen beruházás elsősorban informatikai oldalról beruházás igényes. Felmérések szerint Magyarországon népszerű a házhozszállítás, így logisztikailag ezt "jól össze kell rakni", hogy megtérüljön.

A Lidl-nél csütörtökön azt mondták, ők sem tervezik webáruház indítását.

A GKIeNET és a T-Mobile közös felmérésének adatai szerint 2011-ben 155 milliárd forintnyi árut vásároltak online módon a magyar fogyasztók, ami a hazai kiskereskedelmi forgalom 2,4 százaléka. 2011 végén az online vásárlók száma 1,4 millió volt, ami a 14 év feletti internetezők körülbelül 35 százaléka – közölte az MTI.

Ezek is érdekelhetnek

Sokszinűvidék.hu - Ahol a jó élet lakik - 2015

 

Kiemeltek