Amikor az étel házhoz megy: élelmiszerboltok fogtak webáruház üzemeltetésébe
Élelmiszerláncok indítanak online bevásárlási szolgáltatást Magyarországon: a CBA kedden, a Tesco jövő hónap végén nyitja megújult webshop áruházát.
A CBA megújult webshop áruháza kedd óta üzemel. Több mint 3000 termékből válogathatnak a vásárlók online. A rendelés leadását követően akár már 48 óra elteltével szállítanak, a szállítási időpontot pedig a vevő választhatja ki a felkínált lehetőségek közül; este is át lehet venni a termékeket. Minden termékkategória megtalálható.
Újdonság, hogy pékárut, tejtermékeket, csomagolt húsokat, zöldséget, gyümölcsöt is lehet rendelni, vagyis friss termékek is a kínálatba kerültek, amit később az igények alapján módosítanak majd.
Egyelőre Budapesten és az agglomerációban lehet házhoz szállítást kérni. A CBA egyik 21. kerületi áruházában helyszíni átvételre is van lehetőség a rendelés leadását követő munkanapon, 12 órától.
A CBA azzal számol, hogy a webes vásárlás a jövőben folyamatosan erősödni fog, ezért nagy hangsúlyt fordítanak erre a területre.
A Tesco Globál Áruházak Zrt.-nél január közepén indult el az előregisztráció a Tesco Online Bevásárlásra, amelyre a várakozásoknál jóval többen regisztráltak.
Az új szolgáltatás 2013 márciusának végéig beindul. A szolgáltatás keretében mintegy 20 000 termék lesz kapható, házhozszállítást pedig egyelőre Budapesten és környékén terveznek.
Az Auchan is foglalkozott már az online vásárlás kérdésével, de egyelőre nincs döntés erről, így időpont sem a bevezetésre. Elsősorban a gazdaságos üzemeltetés feltételeit kell megteremteni, és egy ilyen beruházás elsősorban informatikai oldalról beruházás igényes. Felmérések szerint Magyarországon népszerű a házhozszállítás, így logisztikailag ezt "jól össze kell rakni", hogy megtérüljön.
A Lidl-nél csütörtökön azt mondták, ők sem tervezik webáruház indítását.
A GKIeNET és a T-Mobile közös felmérésének adatai szerint 2011-ben 155 milliárd forintnyi árut vásároltak online módon a magyar fogyasztók, ami a hazai kiskereskedelmi forgalom 2,4 százaléka. 2011 végén az online vásárlók száma 1,4 millió volt, ami a 14 év feletti internetezők körülbelül 35 százaléka – közölte az MTI.