A helyi termékeket népszerűsítik magyar és horvát Baranyában
A helyi termékek, azon belül a jellegzetes alakú füstölt, fűszeres kolbászféleség, a kulen népszerűsítését kezdték el a magyar és horvát Baranyában.
A fő cél, hogy e gasztronómiai különlegesség készítésének és fogyasztásának hagyományait átörökítsék a fiatalabb generációkra.
A Pécs-Mecseki Borút Közhasznú Egyesület a horvátországi jagodnjaki járással közösen indított, mintegy 106 ezer eurós, főként európai uniós pályázati forrásból finanszírozott, egy évig tartó projektet. Ennek keretében adatbázist állítanak össze a helyi termelőkről, elkészítik a Dráva menti gasztronómiai fesztiválok naptárát, marketingkiadványokat, gasztrotérképet és receptfüzetet jelentetnek meg.
A kulen készítésének technológiai hátteréről Horvátországban, a helyi termékek érzékszervi vizsgálata és turisztikai menedzselése témájában Magyarországon tartanak szakmai továbbképzéseket. A határon átnyúló együttműködés résztvevői kitelepülnek a Pécsi Utazás Kiállításra, a 2013-as Kulinijadára, az Orfűi Gasztronómiai Fesztiválra és a Fekedi Stifolder Fesztiválra is. Az érdeklődőknek hat alkalommal gasztroklubot szerveznek, amelyeken mindig egy-egy helyi terméket mutatnak be különböző borokkal párosítva.
A jagodnjaki kulentermelők távlati célja egy kulenklaszter létrehozása a Pécs-Mecseki Borút Közhasznú Egyesület szakmai segítségével. A kulentermelők azt szeretnék, hogy külön védjegy és minőségbiztosítási rendszer kidolgozásával támogassák ezen élelmiszer minőségi előállítását, s elismerjék készítőit – tudósított az MTI.