A franciák is szeretik a magyar ízeket
Sikerrel képviselte a hazai kézműves termelőket Franciaországban, a SIAL élelmiszeripari világkiállításon a Magyar Ízek Kereskedelmi Szövetség Zrt.
A párizsi rendezvényen egyebek mellett a szürkemarha- és mangalica-szalámit, a füstölt libamájat, valamint különféle növényi párlatokat mutatták be az érdeklődőknek.
Jóízűen falatoztak az érdeklődők a Magyar Ízek Kereskedelmi Szövetség Zrt. standjánál. A MIKSZ a hazai kézműves termelők által előállított gasztronómiai különlegességeket népszerűsítette a francia fővárosban.
- Olyan élelmiszereket vittünk magunkkal Párizsba, amelyekre fogékony lehet a nemzetközi piac – mondta Pap Krisztián, a MIKSZ Zrt. vezérigazgatója. – Egyebek mellett szürkemarha- és mangalica-szalámit, zöldség- és gyümölcslevet, növényi párlatokat, sárgarépa, medvehagyma, spárga, sütőtök pálinkát, füstölt libamájat kóstoltattunk a kiállítás résztvevőivel.
A MIKSZ azzal a nem titkolt nemzetközi üzleti céllal vágott neki az ötnapos kiállításnak, hogy a hazai kézműves magyar termékek exportját segítse. Az Agrár Marketing Centrum közreműködésével kimondottan kedvező feltételek mellett jutottak hozzá egy standhoz, amely előtt a kiállítás ideje alatt végig sokan megálltak egy kóstolóra. A magyar termék iránti fogékonyság határozottan megmutatkozott a vásáron. Az új együttműködéseket kereső külföldi cégek leginkább a vízibivaly és a szürkemarha készítmények iránt érdeklődtek, ezek ugyanis nincsenek jelen a világpiacon.
- A magyar élelmiszer kiváló minősége és különlegessége egyszerre teszi piacképessé a termékeket – mondta Pap Krisztián. – A MIKSZ Éléskamra stratégiájának fókuszában ebből adódóan az áll, hogy Magyarország újra Európa éléskamrája legyen. Ez egy hosszú folyamat, amelynek egyik lépcsője volt a párizsi kiállítás.