Mediterrán stílus, magyaros virtus: Villa Fiore, az életérzés

15 dec. 2014 Fekécs Edit

Ha van egy álmod, azt meg kell valósítani! És milyen álma lehet egy vendéglátósnak? Egy saját étterem, kisvendéglő, ahol jellegzetes, házias ízekkel, kivételes vendégszeretettel várja a betérőket.

fiore1Ha pedig az álmok nagyra nőnek, akkor egy vérbeli vendéglátós házaspár házigazdaként is megméretteti magát, és elkezd arról ábrándozni, hogy nem csak egy-egy finom ebéddel várja vendégeit, hanem vacsorával, sőt reggelivel is kínálja, és szeretné, ha a betérő élményekben gazdag időt töltene a köztes időben is.

Ehhez kell egy hely, egy olyan pihenőpark és lélekemelő vidék, mint a Balaton-felvidéki Lesencetomaj és a határában csordogáló Lesence patak. Ez a környék, a táj nem csupán elbűvöl, hanem pillanatok alatt magával is ragad. Ki tudja, talán Sobri Jóskának is ezért volt valamikor kedvenc helye.

fiore2A civilizációtól távol a madarak röpte, a megannyi lepke, az ugrándozó nyulak, a napraforgómezők látványa önmagában is mesebeli. Itt, a világ „közepén” vagy éppen végén egy 130 éves vízimalomból varázsoltak évekkel ezelőtt valóságos kis paradicsomot, a Villa Fioret. Ódon, vastag falak, eklektikus terek, nyers kő- és fafelületek, ízléses színvilág és ehhez a romantikához illeszkedő kerti tó. Mondhatni színtiszta mediterránium.

Ebbe a csodába szerelmesedett bele néhány évvel ezelőtt Nikolett és Viktor. Ekkor már sok évet töltöttek a vendéglátóiparban és mertek egy nagyot álmodni! Mert jött a szerelem. Első látásra! A Villa Fiore.

A szerelem történetének kezdetét Viktor meséli.

- Már több éve vezetőként dolgoztunk Budapest kiemelkedő éttermeiben, vendéglátó üzleteiben, amikor felmerült mindkettőnkben, hogy ezt lehetne máshogyan is csinálni. Miért ne lehetne saját kis ékszerdobozunk, ahol a saját álmainkat valósíthatjuk meg. Azt tudtuk, hogy a fővárosi nyüzsgésből elegünk van, tehát csak a vidékben, a vidéki életben, és Balaton környékében gondolkodtunk. Jártuk a falvakat, a Balaton gyöngyszemeit. Így jutottunk el immáron három éve a már akkor működő Villa  Fiorébe. Ott töltöttünk néhány napot, és mikor eljöttünk, éreztük, hogy

ez az a hely, ahol valóra válthatjuk álmainkat.

És, mint a mesében, felpörögtek az események, néhány hónap múlva otthonunk lett a Villa Fiore. Magunk mögött hagytuk a főváros nyüzsgését, és beköltöztünk a molnárház emeletén kialakított kis lakásba. Mindig az volt a vágyunk, hogy ne kelljen sokat utazniuk a munkahelyig. Most reggel lesétálunk a lépcsőn, találkozunk a vendégekkel, és egészen lefekvésig dolgozunk. Lehetne fárasztó is, de a vendégek szeretete mindig feltölt.

fiore3Elfogultság nélkül mondhatjuk, ez a hely más, mint a többi. A részleteket Nikolettől halljuk.

- Mikor ideköltöztünk, tudtuk, hogy részben megőrizzük és folytatjuk azt, amit az elődeink elkezdtek, de azt is eldöntöttük, hogy határozottan hozzátesszük a magunkét.  A vendégeink általában egyrészt a stílust, az otthonosságot, a családias fogadtatást és vendégszeretetünket dicsérik.  Ezen kívül a szobák kényelme, azok különbözősége, más-más stílusú berendezése is vonzó számukra. Az épülethez illeszkedő, rusztikus, olaszos-franciás vidéki stílust követjük, és a kiegészítőket is ennek jegyében szerzem be. Szinte minden héten zsákmányolok valamit a káptalantóti Liliomkert Piacon, ami az ország egyik legkedveltebb kézműves és termelői piaca és ahol ezeknek a beszerzéseimnek hála mindig

sikerül kis izgalmat, újdonságot elhelyezni a Villa Fiore titkos és kedves zugaiban,

amit törzsvendégeink örömmel, Viktor a párom pedig kedves dörmögéssel nyugtáz. 2012-ben két új lakosztállyal bővültünk, aminek tervezése, berendezése, minden részletében az én munkám gyümölcse, a kivitelezésben is tevékenyen részt vettünk. Örömmel mondhatom, hogy ezek az elegánsabb, a korábbi szobáknál magasabb színvonalat nyújtó lakrészek váltak az új kedvencekké, meghatározva így a jövőképet, megmutatva azt, hogy a vidéki vendégfogadásban Magyarországon is helye van a más, elsősorban angolszász és mediterrán területeken oly népszerű hangulatos, kifinomult, részletekre ügyelő, elegáns kényelmi szolgáltatásoknak. A két új lakosztály a LAVANDA (levendulaszín) és a BIANCO (fehér) komfortja egy jóval magasabb besorolású szálláshelynek is dicsőségére válna és erre nagyon büszke vagyok. Jelenleg

nyolc „mesebeli” szobában tudunk szállást biztosítani

16 főnek. További jó hírünk, hogy az idén a szabadtéri területünk is bővült, így további dísz- és kultúrfákat ültethettünk. Fejlesztéseinkkel most már elmondhatjuk, hogy a hozzánk látogatóknak számtalan kikapcsolódási lehetőség áll rendelkezésére.

fiore4A gondozott, puha gyep közepén a megszokottnál alacsonyabb vegyszerterhelésű BIO fürdőtó, patak part, strandröplabda pálya, fedett „pancsolós” medence és finn szauna kínál szórakozási lehetőséget. A téli kertben vagy a lugasban olvasgathat, játszhat, beszélgethet vagy a fűzfák alatt esetleg a kandalló mellett kóstolgathatja finomságainkat a vendég. Állandó és ingyenes szolgáltatásunk még a patakcsobogás, madárcsicsergés, napsütés és csillagfény az időjárás függvényében. Ezen kívül telken belüli parkolást, szélessávú WiFi internetet, a szobákban kábeltévé csatornák elérését biztosítjuk díjmentesen.

A gasztronómia kapcsán is Nikolett tájékoztat, hiszen az alapanyagok beszerzése és a kitűnő ételek készítése is az ő feladata.

- Nagyon fontos a filozófiánkban, hogy a mediterrán életstílus mellett a Balaton-felvidéki hangulatot is tükrözzék szobáink, növényeink és ételeink. Éppen ezért a nálunk készült finomságok alapanyagait a környékbeli helyi termelőktől szerezzük be. A helyi értékek nagyon fontosak számunkra, így

a környék kistermelőitől beszerzett alapanyagokból naponta megújuló ételeket készítünk,

fogásainkat kertünk fűszereivel ízesítjük. Kínálatunkban éppúgy szerepel a tapolcai füstölt pisztráng, mint a magyar tarka bélszín vargányás mártással vagy éppen a házi roppanós bundában sült, saját petrezselymes vajunkkal ízesített jércemell. Gazdag borválasztékunkba a Somló és Badacsony, Lesencetomaj lankái, a Szent György hegy és a Csobánc legjobb pincéiből válogatunk.

- E gazdag kínálat és szolgáltatás mellett nem valószínű, hogy valaki elkívánkozik innen az itt töltött néhány napból, de ha mégis, akkor milyen látnivalókat tudtok ajánlani?

fiore5- A Villa Fiore bortúrák, kerékpáros, kulturális kirándulások egyedülálló kiindulópontja, a Badacsony, Tapolca, Keszthely, Sümeg által határolt táj szívében, a Káli-medence szomszédságában. A környék egész évben a tartalmas, aktív, élményteli kikapcsolódás lehetőségét nyújtja.

- Ennyi munkával az ember jogosan elvárja a sikereket. Mit tartotok a legnagyobbnak?

- Nem kérdés, hogy a vendégeink elismerése és visszatérése a legnagyobb eredmény. E mellett jó érzéssel tölt el, hogy Gault Millau értékelése alapján vidéki butik hotel kategóriában az idén bekerültünk az ország első 10 legjobbja közé. – zárja beszélgetésünket Viktor.

fiore6Mert az álmok sokszor valóra válnak és olykor az is megtörténik, hogy a valóság túlszárnyalja a legvadabb elképzeléseinket is. Kedves Villa Fiore! További sikeres szárnyalást!

További információk a Villa Fiore weboldalán és Facebook-oldalán érhetők el.