A vörösbor a kedvenc, de egyre népszerűbb a rozé is

08 szept. 2012 Administrator

borvacsora1A háztartások kétharmada vásárolt bort valamilyen rendszerességgel tavaly, a többség a vörös fajtát kedveli, s egyre többen fedezik fel a rozét is.  
Ötből három palack bor hipermarketben, diszkontban kerül a bevásárlókosárba – derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet felméréséből.

A bort kifejezetten kedvelő magyarok aránya a GfK felmérése szerint ma már eléri a 37 százalékot, míg 20 évvel ezelőtt még csak 25 százalék volt. Míg 2006-ban a magyar háztartások fele, 2011-ben már közel kétharmada vásárolt bort valamilyen rendszerességgel. A magyarok döntően a vörösborokat kedvelik, a fehérborok részesedése enyhén csökkenő tendenciát mutat, a rozé népszerűsége ugyanakkor egyre nő, bár a teljes forgalomból csak kis részarányt képvisel (értékben 8, mennyiségben 6 százalék).

borvacsora2Az édes borok még mindig jelentős részarányt képviselnek a teljes megvásárolt mennyiségből, de némileg csökkenő tendencia figyelhető meg. A száraz és félszáraz borfajták részesedése mennyiségben ugyan nem emelkedik, ám értékben - a magasabb árak miatt - folyamatosan növekszik.  A háztartások havonta vásárolnak bort, és egy-egy ilyen alkalommal 2-2,5 liter, 3-4 palack bor kerül a kosarakba. A kereskedelmi forgalomba kerülő borok háromötödét a hipermarketekben és a diszkontokban értékesítik. A hipermarketekben és a diszkontok átlagárainak különbségét jól mutatja, hogy mennyiségben a diszkontok,  értékben a hipermarketek tudják a legnagyobb részt kihasítani a borpiacból.

A nemek között jelentős különbség figyelhető meg - minden második férfi nyilatkozott úgy, hogy különösen szívesen iszik bort, míg a hölgyeknél ez az arány csak 23 százalék -, az életkor, a végzettség, vagy a jövedelmi státusz ugyanakkor a bor kedveltségét nem különösebben befolyásolja – tájékoztatott az MTI. 

Ezek is érdekelhetnek

Sokszinűvidék.hu - Ahol a jó élet lakik - 2015

 

Kiemeltek